مشتریان خارجی به خرید نفت ایران در بورس علاقه دارند
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،' محسن قمصری ' روز چهارشنبه در همایش ' ارتقای توان تولید با اتكا به كار و سرمایه ملی' در حاشیه دومین روز برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز،پالایش و پتروشیمی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران ، گفت: اگرچه نیز به حضور آنها در معاملات بورس نفت علاقه داریم، ولی از نظر ما زیرساخت های مناسب برای این كار در بورس كشور هنوز به طور كامل فراهم نشده است.

وی وجود سیستم ها و شبكه های بانكی كه امكان ایجاد ارتباط بین المللی را دارند، همچنین پوشش های بیمه ای و مدیریت ریسك را از جمله مهم ترین زیرساخت های حضور مشتریان خارجی و داشتن بورس نفت بین المللی عنوان كرد وافزود: راه اندازی بورس بین المللی بدون وجود این ملزومات ناموفق خواهد بود.

قمصری با بیان این كه نبود چنین امكاناتی حتی در معاملات فیزیكال نفت نیز ایجاد مشكل می كند، گفت: شركت ملی نفت ایران همواره موافق راه اندازی بورس نفت بوده است و با تمام توان از راه اندازی آن حمایت می كند ولی باید این نكته را مد نظر قرار داد كه برای انجام چنین كاری تنها راه اندازی پوسته بورس كافی نیست.

وی با تاكید بر نقش انكارناپذیر این شركت در تامین بودجه كشور گفت: اگر قرار باشد معاملات نفت در بورس انجام شود، باید شیوه ای برای آن اتخاذ شود كه هزینه ها و فشارها متوجه شركت ملی نفت ایران نباشد.

قمصری با اشاره به هجمه های بین المللی برضد كشور كه در ماه های گذشته بیشتر نیز شده است، تاكید كرد: در این شرایط، بورسی كه زیرساخت های مناسب دارد، می تواند به عنوان ابزاری متفاوت برای فروش نفت باشد و به تامین بودجه های كشور كمك كند.

مدیر امور بین‌الملل شركت ملی نفت ایران درباره عرضه های گذشته نفت در بورس یادآور شد: این عرضه ها اگرچه به اندازه كافی خوب نبوده ولی جسارت لازم را به بخش خصوصی داده است تا وارد معاملات نفت شود.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت ایران تا روز جمعه یكم اردیبهشت ماه به كار خود ادامه می دهد.

در این نمایشگاه 315 شركت نفتی خارجی از 44 كشور جهان شركت كرده اند كه از نظر تعداد كشورهای شركت كننده باوجود تحریم های فزاینده وفشارهای غرب نسبت به سال گذشته از رشد 10 درصدی برخوردار است.

تعداد 940 شركت داخلی نیز دراین نمایشگاه آخرین توانمندی ها و دستاوردهای خود را ارایه كرده اند.

اقتصام**2021**1561





:: برچسب‌ها: کانادا , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: